Ostoehdot

Maksuvälineet

Suoramaksu: Voit maksaa ostoksesi suoraan omassa verkkopankissasi. Kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksut ovat käytettävissä verkkokaupassa.
Korttimaksu: Toinen vaihtoehto on VISA- tai Mastercard-kortilla maksaminen.

Voit maksaa ostoksesi käyttämällä Checkoutia. Checkout on asiakkaalle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa.

Checkoutin maksuehdot löytyvät Checkout.fi-sivustolta.

Toimitus

Toimituksissa käytämme Postin palveluita. Rahdin hintaan vaikuttaa melkein aina lähetyksen paino. Näet lopullisen toimitusmaksun, kun olet laittanut kaikki haluamasi tuotteet ostoskoriin.

Suomen sisäisissä toimituksissa ovat saatavilla seuraavat vaihtoehdot:

Economy kirje 2,90

Tämä vaihtoehto on vain saatavilla, jos tilauksesi koostuu pelkästään luomusiemenistä. Hinta on sama tilattujen tuotteiden painosta riippumatta.

Postipaketti alkaen 6,50 €

Paketti noudetaan postista. Se on perillä pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä.

Kotipaketti alkaen 13,50 €

Posti toimittaa tilauksesi toivomaasi osoitteeseen. Posti on yhteydessä sinuun pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä lähettämisen jälkeen jolloin sovitte jakeluajasta. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9-21 välillä.

Postin kaikki jakelu-, kuljetus-, rahti- ja varastopalvelut Suomessa ovat hiilineutraaleja Posti Green -palveluita ilman lisämaksua.

HUOM! Tilaukset (toimitusmaksut mukaan lukien) Ahvenanmaalle ilman alv. Valitse kohdemaaruudussa Ahvenanmaa!  

Toimituksissa Ruotsiin, Viroon, Latviaan ja Liettuaan tarjolla on seuraava toimitustapa:

Parcel Connect

Paketti toimitetaan perille sinulle tai noudettavaksi palvelupisteeseen.

Toimitusmaksu maittain (Suomen ulkopuolella):

Ruotsi alkaen 10,60 €
Viro, Latvia ja Liettua alkaen 8,90 €

Palautukset, vaihdot ja reklamaatiot

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Jos tuote on virheellinen asiakkaan saadessa sen tai se on toimitettu virheellisesti, niin dECOfunction maksaa pääsääntöisesti palautuksen toimitusmaksun. Jos asiakas palauttaa virheettömän tuotteen, jota ei ole toimitettu virheellisesti, niin asiakas maksaa itse palautuksen toimitusmaksun.

Palautuksista on aina sovittava etukäteen ennen palautuksen tekoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme!

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä syntyy, sekä myyjä että ostaja sitoutuu yrittämään ensisijaisesti neuvotteluin ratkaisemaan ongelma. Mikäli tämä ei onnistu, kuluttaja voi viedä asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Nettikaupassa tehtyä ostoa koskeva riita voidaan myös viedä ODR-foorumin (http://ec.europa.eu/odr) kautta, mihin kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet on koottu yhteen.

Kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnalle. Suomalaisen kuluttajan, joka ei ole voinut ratkaista riitaansa nettikaupan kanssa neuvotteluilla, kannattaa ensin myös ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, ennen kuin asia viedään ODR-foorumiin.